För företagsägare och VD:ar är tiden en knapp resurs, särskilt när det kommer till att hantera rekryteringsprocessen. I en växande stad som Stockholm kan tjänsten ”Rusta och Matcha” vara en ovärderlig resurs för att underlätta rekryteringsbördan.
Många små företag står förr eller senare inför utmaningen att växa ur sina ursprungliga ramar. Kundkön växer, behoven blir större, och det är dags att ta verksamheten till nästa nivå. Det som en gång var en enskild firma kan behöva utvecklas till ett aktiebolag, och detta innebär ofta att fler medarbetare behöver anställas för att möta de ökade kraven från kunderna. I denna process uppstår ofta frågan om hur man på bästa sätt hittar och rekryterar rätt personal. Företagets ägare eller VD har redan en fullspäckad agenda, och att ägna sig åt att söka efter lämplig personal kan vara en tidskrävande och utmanande uppgift.
En lösningsinriktad mötet på företagarfrukosten
Peter, ägaren till ett växande företag i Stockholm, stod inför precis detta dilemma. Under en företagarfrukost delade han sina bekymmer med en kollega. Hur skulle han hinna med att söka efter och anställa rätt personal när företaget redan krävde så mycket av hans tid? Kollegan hade bråttom till ett annat möte men gav Peter ett visitkort innan han skyndade iväg, samtidigt som han bad Peter att besöka företagets hemsida.
Peters besök på företagets hemsida blev en ögonöppnare. Han fann en organisation som specialiserade sig på att rusta och matcha personal och företag i Stockholm. Deras fokus låg på att hjälpa företagsägare när behovet av rekrytering uppstod. Skulle detta vara svaret på hans problem? Den enda vägen framåt var att ta kontakt med dem och eventuellt boka ett möte för att få en bättre förståelse för hur de kunde hjälpa honom. Efter en månad hade hans liv förändrats påtagligt. Visserligen hade han ännu inte fyllt alla sina personalplatser, men det var helt okej. Företaget han hade kontaktat tog nu hand om hela rekryteringsprocessen åt honom, och de kandidater de hade rekommenderat överträffade hans förväntningar.
Fokusera på kärnverksamheten med Rusta och Matcha
Tack vare Rusta och Matcha kunde Peter nu fokusera 100 % på att hantera de andra utmaningar och uppgifter som låg framför honom. Livet som företagare var plötsligt mycket mer hanterbart och gav honom utrymme att verkligen driva sin verksamhet framåt. Det fantastiska var att han inte längre behövde ägna sig åt den tidskrävande processen att söka, intervjua och anställa personal – allt detta sköttes effektivt av Rusta och Matcha.
I dagens konkurrensutsatta affärsvärld är tid en ovärderlig resurs. För företagsägare och VD:ar är möjligheten att outsourca rekryteringsprocessen till specialister på tjänsten Rusta och matcha i Stockholm en strategisk fördel. Att kunna fokusera på kärnverksamheten medan experter tar hand om personalrekryteringen är en investering som kan betala sig av mångfaldigt i form av tid och resultat.