Blogg

Ge personalen företagshälsovård i Falkenberg

Om personalen mår bra gör de också ett bra jobb, det är inte svårare än så. Med företagshälsovård i Falkenberg tar chefen sitt arbetsgivaransvar för alla anställdas hälsa och välmående.

Kompetens och kunnande måste kopplas till välmående och hälsa, så att personalen har kraft att uträtta det firman behöver få gjort. Som arbetsgivare har du stort ansvar, både för den fysiska och psykiska arbetsmiljön. Att ansluta sig till företagshälsovård är ett professionellt sätt att garantera att man bryr sig.

Alla får samma företagshälsovård

Hela personalen ska vara med och få samma erbjudande. Det är därför exempelvis företagshälsovård i Falkenberg är så bra, för då tar man ett helhetsgrepp på arbetsplatsen. Finns där något att förbättra, kommer det att visa sig, och personalen måste också bekänna färg när det gäller träning, kostvanor och sömn. Finns det personal som mår dåligt på grund av missbruk eller andra problem, är det ofta komplicerat för dig som arbetsgivare att kommentera eller göra något.

En duktig och kompetent person vill man inte avskeda bara för att den får personliga problem, och det är också dyrt att säga upp folk av personliga skäl. Ta hjälp av företagshälsovården, så att den anställde slipper ta diskussionen med arbetskamrater eller chefer. Det finns många bra behandlingar. Med sköterskor och läkare som professionella vårdgivare är det lättare att förmå någon att acceptera hjälpen. Många som har hälsoproblem kan lätt bli mobbade på en arbetsplats, men med företagshälsovårdens hjälp kan man ställa bättre diagnos och remittera till specialistvård där det behövs.

Behöver ni hjälp med chefsrekrytering i Stockholm?

I Stockholm vimlar det av duktiga människor med ambitioner att leda företag. Därför borde en chefsrekrytering bli lätt. Men med alla psykopater som lurar där ute är det inte fullt så enkelt.

Det sägs att psykopater är vanliga bland alla chefsjobb. De trivs i stressiga situationer, älskar makt och att få styra och manipulera andra människor. Därför är det inte så konstigt att de drar sig till toppen av företagen. Där får de chansen att utöva allt detta.

Söker ni en ny chef till företaget? Med ovanstående i åtanke kan man lätt känna sig lite skrämd och oroad inför processen att hitta en ny chef. Man vill ju inte råka rekrytera fel person. Den som visar sig vara den där psykopaten. Därför borde man ta hjälp av de som är proffs på just chefsrekrytering.

Konsten med chefsrekrytering

Är ni ute efter en ny chef till ert företag, men känner er osäkra på hela rekryteringsprocessen? För hur ska man egentligen veta att man hittar rätt? Nej, det är inte enkelt. Men ju oftare man gör det ju lättare blir det. Att hitta rätt alltså. Och att lära sig att känna igen den där psykopaten. Det är en konst. Några som kan konsten med rekrytering och gör denna process ofta, är rekryteringsfirmor. Därför är det en väldigt god idé att vända sig till dem för professionell hjälp. Med rätt hjälp och erfarenhet, blir resultatet oftast riktigt bra. En chefsrekrytering i Stockholm kan inte bli enklare!

Redovisningsbyrå i Stockholm är riktiga proffs

Det är en härlig känsla att ha eget företag. Att lyckas med sin egna idé. Det är långt ifrån enkelt. Det finns en massa lagar att följa, med hjälp av en redovisningsbyrå i Stockholm går det bra.

Man får verkligen lära sig den hårda vägen hur svårt och komplicerat det kan vara att sköta sin redovisning. Som företag är det ett måste att man gör den också. Allting ska deklareras och lämnas in i tid för att slippa problem. Det finns regler och lagar man måste följa. Ju större företaget blir desto mer finns det att göra och desto svårare blir det. Att hålla reda på allt och samtidigt få företaget att gå framåt kan vara svårt nog. Så för att göra det enklare anlita en redovisningsbyrå i Stockholm eller i den stad du befinner dig. Detta är något för alla företag.

Lämna in papprena till redovisningsbyrån

Man behöver kanske inte göra som man kan se i filmer. Där de kommer med stora kartonger av osorterade papper. För att vara lite snäll kan man lägga papprena organiserat när man lämnar in dem till redovisningsbyrån. Lämna in papprena regelbundet för att hålla allt inom rätt tid. Med hjälp från redovisningsbyrån kommer allt skötas rätt och vara inne den tiden det ska. Du behöver inte heller oroa dig för att göra något fel. Alla som har ett företag gör rätt i att ta hjälp med detta. Lägga sin tid på annat istället för att ägna den åt pappersarbete.

Ett arbetsbord för industri är inte att leka med

Alla behöver sitta eller stå och jobba men ett vettigt, välutrustat arbetsbord för industri
är avgörande för effektiviteten, hur produkten blir och hur personalen mår under processen.

Man tillbringar ju faktiskt en tredjedel av dygnet på jobbet. I bästa fall sover man en tredjedel och resten av tiden väljer man vad man vill hitta på. Arbetsmiljön formar hur man mår resten av tiden så det är viktigt att man har bra förutsättningar för att göra bra ifrån sig. Att stå fel eller sitta fel gör ont. Att behöva sträcka eller böja sig efter material skapar stress.

Ett enkelt redskap för att må bra och jobba bra är därför att ha investerat i ett genomtänkt anpassningsbart arbetsbord för industri.

Spännande att jobba vid ett arbetsbord för industri, men det måste vara rätt spänning

Att hitta ett flexibelt, justerbart arbetsbord behöver inte vara så svårt om man får hjälp. Ett enkelt höj- och sänkbart standardbord kan byggas på med moduler och bli avancerade anpassade bord för olika sorters produktions- och arbetsmiljöer.

Men vid tillverkning och i industriella miljöer kan det uppstå elektrostatiska laddningar som kallas ESO. Dessa är kanske inte farliga att ha i sig, men kan ge överraskningar när de omvandlas till ESD, elektrostatiska urladdningar. Då kan de förstöra elektroniska produkter och kännas som obehagliga stötar för människor.

Ett bra ergonomiskt arbetsbord kan därför enkelt förses med ESD-skydd som tar bort risken för att skada elektronisk utrustning och personal och ökar effektiviteten.

Boka tid hos en företagsmäklare

Tänker du lämna över ditt företag i Stockholm till barnen? Innan du tar några beslut bör du tala med en företagsmäklare som kan vägleda dig så att du gör på det rätta sättet skattemässigt.

Funderar du på att överlåta ditt företag, eller vill du sälja det? Kontakta först en företagsmäklare i Stockholm. Barnen kanske bara motvilligt vill ta över, och då bör du kanske fundera på om du kan sälja det till någon som betalar bra. Sedan kan du dela ut lite pengar till dina barn och behålla en god slant själv. Det är inte alltid barnen har samma intressen som föräldrarna. Det kan låta bra att få överta ett företag, men det kräver engagemang för att lyckas, plus det faktum att delägarna måste hålla sams.

Företagsmäklaren har ett brett kontaktnät

Om det känns mer som ett tvång än en glädje att ta över pappas företag så kanske någon annan vill lägga ner det jobb som behövs i stället. Någon är kanske rentav beredd på att betala en rejäl slant för ett inarbetat företagsnamn. Du kan anlita en företagsmäklare i Stockholm som har ett brett kontaktnät och känner många presumtiva kunder. Du får råd och tips utefter din situation och ärendet hanteras diskret av en expert på både försäljning och skattefrågor.
Riskera inte att barnen kör firman i konkurs om de inte visar något intresse för företaget. Det kan finnas en bättre lösning som ni alla tjänar på. En företagsmäklare har mångårig vana vid sådana ärenden och kan ge dig sina bästa tips.

Skrivare utan strul

Att hyra skrivare och kopiator är en bra affär. Att slippa dyra inköp samtidigt som du får support, utbildning och garantier på köpet gör att du slipper huvudvärken som skrivarstrul medför.

Om det finns något som alltid ställer till förtret och dåligt humör på kontoret så är det skrivare och kopiator. Någonsin fastnat med tonerbytet och förstört skjortan? Försökt få ny skrivare att lira med nätverket?

Oavsett om du behöver en enkel a4 eller a3-skrivare eller behöver en riktig kopiator med alla finesser så kan du slippa skrivarproblem genom att hyra istället för att köpa skrivare. Att slippa ett dyrt inköp och sprida kostnaderna är ju en vinst i sig men det finns många fördelar.

Support och garanti

En skrivare och kopiator slits snabbt ut när de används flitigt. Faktiskt är kostnaden i inköp ofta långt mindre än servicekostnaden under maskinens livstid. Genom att hyra skrivare så får du den senaste modellen med support och garanti. Men en kort utbildning av kontaktperson på företaget så går det snabbt att komma igång och dra full nytta av alla finesser för att maximera produktiviteten.

Med förebyggande service innan saker går sönder så blir det inga avbrott i arbetet i onödan och inte minst slipper du dåligt humör och förstörda skjortor. Skulle det av någon anledning inte fungera så är det bara ett telefonsamtal bort till kompetenta tekniker som kan hjälpa på plats.

Förändras behovet så är det enkelt att uppgradera sig till en större skrivare eller kopiator utan problemen med var man ska göra av den gamla skrivaren.

Låt mötet komma till dig

Har du svårt att hinna ta dig från ett möte till ett annat? Missade du lunchen idag igen, för att det blev bilkö på väg från mötet på andra sidan stan? Då finns det enklare sätt att arbeta på.

Hur mycket tid lägger du på att ta dig från ett möte till ett annat? Om du har möten som ligger utanför din arbetsplats så kan bara resan fram och tillbaka ta mer tid än själva mötet. Tänk på allt vettigt som du hade kunnat göra istället för att sitta i en bil på väg till eller ifrån ett möte.
Ibland är det så det surrar i ditt huvud. Möte, möte, möte. Nästan så nackhåret reser sig när du hör ordet. Du vet att det är viktigt och att det kommer gott ur det, men det är bara så segt att behöva ta dig tid för alla resor. Och all tid som sedan går åt till att sitta och vänta. För att inte tala om det oändliga småpratet efteråt.

Enkelt och tidseffektivt

Genom att ha digitala möten istället för fysiska, så kan du få ut mer av din arbetsdag. Du kan skriva mejl, prata i telefonen eller utföra någon annan arbetsuppgift ända tills mötet börjar. Och om du är hungrig eller törstig så kan du till och med äta och dricka under mötet, om det är ett möte som du har med kollegor förstås. Det blir en arbetsdag som förenklar för dig och som sparar pengar.

Ta hand om din personal

Vilken lyx att få massage på din arbetsplats! Din arbetsgivare bryr sig om dig och vill att du ska må bra. Det känns väl extra bra när du samtidigt löser upp knutor och sätter igång blodflödet?

God ekonomi i ett företag går att nå på flera olika sätt. Det handlar om att öka intäkterna och att minska kostnaderna. Men ibland måste du öka kostnaderna för att öka intäkterna på sikt. Hur går det till? Jo, genom att ta väl hand om din personal kan du minska sjukskrivningar och öka både personalens arbetstempo och deras motivation. Nöjd personal ger nöjda kunder, det är ett välkänt faktum. Och att nöjd personal även gör ett bättre jobb generellt, är det många som kan skriva under på. Men hur ska du göra för att din personal ska må bra och vara nöjda? Handlar allt om storleken på lönen eller är det annat som kan vara viktigare?

Fysiskt och psykiskt välmående

När undersökningar har gjorts gällande personals nöjdhet så finns det många faktorer som spelar in. Lönen är en av faktorerna men det finns många andra som kanske kan överraska. Personal vill känna sig hörd och sedd samt känna att företagsledningen och chefen bryr sig. Arbetsmiljön och kollegorna är andra viktiga faktorer, samt att man har arbetsuppgifter och en arbetstid som fungerar. Hur ser du då till att personalen mår bra? Att erbjuda företagsmassage är ett mycket uppskattat sätt, där personalen kan lösa upp knutor och få en blodcirkulation som kroppen mår riktigt bra av.

En bra kontorsinredning är mer än bara ergonomi

Vi spenderar en stor del av vår tid på jobbet. Att då se till att man har en kontorsinredning som både är snygg och funktionell är viktigt. Men hur väljer man bra möbler och vad ska man tänka på?

En kontorsmiljö får gärna vara både snygg och praktisk, samt tilltala både medarbetare och besökare. En funktionell och ergonomisk kontorsinredning med höj- och sänkbara skrivbord och justerbara stolar motverkar givetvis ryggvärk och andra fysiska problem och är ett måste. Men en välfungerande miljö kan även skapa trivsel och höja kreativiteten, då man både arbetar och presterar bättre, något som är viktigt för de flesta företag. Precis som när man målar om hemma och väljer färger som ska vara avslappnande eller uppiggande ska man även på kontoret ta hänsyn till olika färgval i inredningen.

Viktigt med avslappningsytor för paus och återhämtning

I en kontorsmiljö där det vistas många människor och där planlösningen kanske är öppen, är det viktigt att även tänka på ljudvolymen och välja ljuddämpande material som mattor och olika textilier. Även ljuset är viktigt och det ska helst finnas olika slags ljus som arbetsbelysning, allmänljus och punktbelysning. Men det är bra om det även går att stänga ute irriterande ljus utifrån med hjälp av persienner eller gardiner. Men på ett kontor måste man även kunna återhämta sig och ta paus i arbetet. Att ha mysiga och bekväma avslappningsytor där medarbetare kan samlas och umgås är därför viktigt. Det ökar dessutom samarbetsförmågan och skapar trivsel.

Det gick inte som planerat

När tillgångarna är slut och skulderna blir för stora kan du behöva erkänna för dig själv att verksamheten är över. I samma stund blir det även klart för dig att du behöver ansöka om konkurs.

Ibland går saker och ting inte alltid riktigt som du har tänkt dig. Det kan gälla bilen du precis köpte, familjeliv och kärleksrelationer. Men det kan också gälla den verksamhet eller det företag du startade och hade så höga ambitioner för. Det var inget fel att ha höga ambitioner, men kanske blev konkurrensen för hård. Kanske var din produkt eller tjänst inte så efterfrågad som du trodde. Kanske gick det inte att marknadsföra din verksamhet ordentligt. Kanske kom det en pandemi och drog undan mattan för alla möjligheter att ekonomiskt få ihop helheten. När du har kört ända in i kaklet och ändå inte ser ett ljus i tunneln kan det vara så att det är dags att ansöka om konkurs.

Betalar skulder med tillgångar

Konkurs är i regel slutdestinationen för ett företag som inte kan fortsätta bedriva verksamheten därför att skulderna blivit för stora. Vad som händer när du ansöker om konkurs är att processen går vidare till tingsrätten. Om konkursen blir utfallet tas samtliga tillgångar du har kvar och används till att betala skulderna till den du är skyldig pengar, den som brukar kallas för borgenär. Märk väl att det inte bara är du själv som kan ansöka om konkurs. Även borgenären kan ansöka om konkurs för din verksamhet för att få sina skulder betalade. Läs mer om konkurs på denna hemsida: konkursen.nu